شرحي المتواضع للمستشار - الصفحة 4
صفحة 4 من 6 الأولىالأولى ... 23456 الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 40 من 54

الموضوع: شرحي المتواضع للمستشار

بطل مقاتل
    Thumbs Up/Down
    Received: 75/3
    Given: 66/4
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة n382711 مشاهدة المشاركة
    عندي جارح 160 اسعف المرافق بمهارتين ترميم 6 الاف و6 الاف وما الحق اسعاف عند منوركا
    بدك مستشار يلحق يسعفه !
    مستحيل ينفع
    هههههههه كلها طموحات و اماني انا ما جربت الدفاعي حتي الان
    بس شفت جوارح كتير ينهوا الثقب فردي بسهولة
    و انا بالظلال بتسليح +21 بقدر علي الثقب فردي
    انا جربت مستشار بنفس تسليح الظلال في السرداب بس الظلال كان اسرع

0 Not allowed! Not allowed!

الأسم : قاهرxالصعاب
    التخصص : أمير الظلال
    المستوي : 173
    الكتيبة : None

بطل مستكشف
    Thumbs Up/Down
    Received: 25/12
    Given: 45/3
    اب

بطل مستكشف
    Thumbs Up/Down
    Received: 25/12
    Given: 45/3
    ألف شكر اخي و الله افدتنا كثيير شكراا نيابة عن الكل

بطل مقدام الصورة الرمزية n382711
    Thumbs Up/Down
    Received: 162/7
    Given: 242/39
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omaromar23 مشاهدة المشاركة
    ألف شكر اخي و الله افدتنا كثيير شكراا نيابة عن الكل
    العفو يا غالي

بطل مقدام الصورة الرمزية menamnosha
    Thumbs Up/Down
    Received: 595/30
    Given: 7,794/33
    شكرا لك عزيزي على هذه الشرح الوافي وارجو تثبيت الموضوع

"لست مضطراً لتكون شخصاً كاملاً ، فقط إستمتع بالحياة و حاول ان تكون شخصاً أفضل"

بطل فتي
    Thumbs Up/Down
    Received: 0/0
    Given: 1/0
    بالنسبة للعصا قبضه والترس انت قلت ينقص ضرر 14% شو هي الكامنه الي تنقص الضرر 14% وانا عايز شرح بسيط لل4ج في لفل 160 انا لفلي الان 156 انشاء الله في تقدم وياريت رد علي سؤالي

Thumbs Up/Down
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة menamnosha مشاهدة المشاركة
    شكرا لك عزيزي على هذه الشرح الوافي وارجو تثبيت الموضوع
    العفو عزيزتي ^^
    والموضوع مثبت فعلا

أبو يزن

Thumbs Up/Down
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkperson مشاهدة المشاركة
    بالنسبة للعصا قبضه والترس انت قلت ينقص ضرر 14% شو هي الكامنه الي تنقص الضرر 14% وانا عايز شرح بسيط لل4ج في لفل 160 انا لفلي الان 156 انشاء الله في تقدم وياريت رد علي سؤالي
    الكامن اسمها ( ترس الحماية ) تجدها بالعمود الاوسط
    حزام 4ج (3 عكوب +3 ) (هيليون او ارامسيس)
    لو دمك تحت السيطرة سواء باستخدام مهاراتك او باستخدام مرافقك الاسعافي فاستخدم بطاقة ارامسيس
    غير هيك خليك على بطاقة هيليون

أبو يزن

بطل مستكشف
    Thumbs Up/Down
    Received: 7/2
    Given: 12/2
    اسف انى بدخل من غير ما ادق الباب الأول ^_^
    انا بالعب ب تخصص من 25 يوم بشكل فردى
    طبعأ انا معاك انك برنس بس سامح اخوك الصغير في شويه الحجات لى هقولها

1- الاحزام (( أنشودة مع 2 خاتم + الحلاق )) (( دفاع ممتاز + ارجع ام بي + زياده فوق الفظيع في دقة الضرب السحرية ذكا بيكون من25 الف لى 35 الف ))
    2- مرافقين الحذام لى التدريب (( 3 بطاقه صقر +3 دفاع + حياة + هجوم بيكون دمك تمام مع الأحجار بدون بفاتك مش اقل من 21 الف ))
    3- الحذام بطاقه زعيم (( بالور هجوم +500 تفعلها وترفعها من الحزام تستخدمها كا بف ^_* + بطاقه الارملة السوداء (( لو غنى هات هيلوين )) في قتناعى الشخصي الارملة افضل بكثير
    4- لو غنى معاك حزام 6 جيب (( بطاقه الحارس +2 *2 او ملكة الكرستال +2*2 مع الصقور ما فيش داعى انك تفترى تصرف جمد بفات بتعتك والشفاء عندك ممتاز هيصمد مش تقلق ))
    تعال بقي لى نقطه +20 فك منها حضرتك +20 او مصفح محتاج فوق 25 مليار هههههه حدث ولا حرج طيب تعمل ايه ؟؟ عشان تالعب تعيش وانت فقير ؟
    1- تشترى اعال عتاد متاح لى مستواك تطورها من +8 لى +12 لو ما قدارت +8 ممتاز هيعيش معاك وهتالعب
    2- الأحجار (( طبعأ في ناس هتقول ليك كانى ومانى ونزل حجار سفك واهات متجر ومعرف مين قال انها هتزيد هجومك كل في الصدار الجديد صبون ))
    احسن احجار ليك لو هتالعب لوحدك (( ذكا + حياة )) لو عايز الذكا يكون بيرجع بسرعه (( عودة + تفادى )) الهجوم القوى (( حكمة + انفجار ))
    3- الدروب (( نفجار / سفك / نبض ده الفضل حسب نظامك لو عايز تالعب مثل الساحر لا تهتم لى كل ده يبقي دروب تكون سرعة حركه مش فاكر اسم الحجر + تفادى ))

الخلاصه
    مهارتك كا تخصص تقدار تالعب بي من 1 لحد 150 بعتاد نوب حجار هباله
    تخصص ممتع ولذيذ اضرب يوديع لصبح ولم دم يخلص سعاف شكرأ

عيوب التخصص الوحيد مش هتعرف تعالجها حت لو كانت غنى (((( هجومك لان يكون قوى ابدأ تخصص كد هجوم نوب حت مع بفات الجى ام ))

بنسبه لى مرافق لى معاك لا يكلف الله نفسأ المهم كون 150 وانت طالع لو محسن عنب وتمام مش محسن عادى يكون افضل في تطوير لو يكون مش محسن
    عشان لو مات منك كثير ما يقف ويطلب منك تصالحه ام بقي المفيد بجد فا (( لا شيء مفيد بجد )) موضوع انك تخد مرافق معالج شفاء مش ليه قيمة
    افضل (( ضرر بعيد 150 او دفاع 150 )) غير كد مش هيفيدك كثير السبب او الى بعض قول ليك هات (( مهاره تبدل القوه بف 500 ذكا مقبل 500 هجوم سحرى ))
    طفش + ملل لماذا عشان بعد 3 دقيق بكثير 5 هيكون مهاره توقفت مش هتعرف نهائي تفعل مهارات تانى لى مرافق ))

تخصص يعتمد على سياسه النفس الطويل في الهجوم فا انصحك تهتم كثر با مرافق دفاعى افضل او مرافق هجوم بعيد الفضل سعرهم معقول المارد
    ده راى اخوك المتواضع بعد تجربه 25 يوم .. با مناسبه توزيع انا مش عارف بعد مش جمعت 5 نقط ^_^ بس هجرب 032 لانى تعويض عندى 2500 ^_^ من غير حجار وعتاد سفك

بطل مقدام الصورة الرمزية mansorbahaa
    Thumbs Up/Down
    Received: 645/91
    Given: 631/4
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doom22 مشاهدة المشاركة
    اسف انى بدخل من غير ما ادق الباب الأول ^_^
    انا بالعب ب تخصص من 25 يوم بشكل فردى
    طبعأ انا معاك انك برنس بس سامح اخوك الصغير في شويه الحجات لى هقولها

1- الاحزام (( أنشودة مع 2 خاتم + الحلاق )) (( دفاع ممتاز + ارجع ام بي + زياده فوق الفظيع في دقة الضرب السحرية ذكا بيكون من25 الف لى 35 الف ))
    2- مرافقين الحذام لى التدريب (( 3 بطاقه صقر +3 دفاع + حياة + هجوم بيكون دمك تمام مع الأحجار بدون بفاتك مش اقل من 21 الف ))
    3- الحذام بطاقه زعيم (( بالور هجوم +500 تفعلها وترفعها من الحزام تستخدمها كا بف ^_* + بطاقه الارملة السوداء (( لو غنى هات هيلوين )) في قتناعى الشخصي الارملة افضل بكثير
    4- لو غنى معاك حزام 6 جيب (( بطاقه الحارس +2 *2 او ملكة الكرستال +2*2 مع الصقور ما فيش داعى انك تفترى تصرف جمد بفات بتعتك والشفاء عندك ممتاز هيصمد مش تقلق ))
    تعال بقي لى نقطه +20 فك منها حضرتك +20 او مصفح محتاج فوق 25 مليار هههههه حدث ولا حرج طيب تعمل ايه ؟؟ عشان تالعب تعيش وانت فقير ؟
    1- تشترى اعال عتاد متاح لى مستواك تطورها من +8 لى +12 لو ما قدارت +8 ممتاز هيعيش معاك وهتالعب
    2- الأحجار (( طبعأ في ناس هتقول ليك كانى ومانى ونزل حجار سفك واهات متجر ومعرف مين قال انها هتزيد هجومك كل في الصدار الجديد صبون ))
    احسن احجار ليك لو هتالعب لوحدك (( ذكا + حياة )) لو عايز الذكا يكون بيرجع بسرعه (( عودة + تفادى )) الهجوم القوى (( حكمة + انفجار ))
    3- الدروب (( نفجار / سفك / نبض ده الفضل حسب نظامك لو عايز تالعب مثل الساحر لا تهتم لى كل ده يبقي دروب تكون سرعة حركه مش فاكر اسم الحجر + تفادى ))

الخلاصه
    مهارتك كا تخصص تقدار تالعب بي من 1 لحد 150 بعتاد نوب حجار هباله
    تخصص ممتع ولذيذ اضرب يوديع لصبح ولم دم يخلص سعاف شكرأ

عيوب التخصص الوحيد مش هتعرف تعالجها حت لو كانت غنى (((( هجومك لان يكون قوى ابدأ تخصص كد هجوم نوب حت مع بفات الجى ام ))

بنسبه لى مرافق لى معاك لا يكلف الله نفسأ المهم كون 150 وانت طالع لو محسن عنب وتمام مش محسن عادى يكون افضل في تطوير لو يكون مش محسن
    عشان لو مات منك كثير ما يقف ويطلب منك تصالحه ام بقي المفيد بجد فا (( لا شيء مفيد بجد )) موضوع انك تخد مرافق معالج شفاء مش ليه قيمة
    افضل (( ضرر بعيد 150 او دفاع 150 )) غير كد مش هيفيدك كثير السبب او الى بعض قول ليك هات (( مهاره تبدل القوه بف 500 ذكا مقبل 500 هجوم سحرى ))
    طفش + ملل لماذا عشان بعد 3 دقيق بكثير 5 هيكون مهاره توقفت مش هتعرف نهائي تفعل مهارات تانى لى مرافق ))

تخصص يعتمد على سياسه النفس الطويل في الهجوم فا انصحك تهتم كثر با مرافق دفاعى افضل او مرافق هجوم بعيد الفضل سعرهم معقول المارد
    ده راى اخوك المتواضع بعد تجربه 25 يوم .. با مناسبه توزيع انا مش عارف بعد مش جمعت 5 نقط ^_^ بس هجرب 032 لانى تعويض عندى 2500 ^_^ من غير حجار وعتاد سفك

أولاً أتمنى مرة ثانية تتكلم بطريقة أقرب للغة الفصحة

الآن مضمون كلامك :

حزام الأنشودة ممكن يكون مفيد ببعض الحالات لو
    مستواك أقل من 160

لكن غالباً مع مستشار صعب وتقدر تحل مشكلة الدقة
    بسيرين بالجيب ببساطة,

والصقور تزيد بالجيب قوة وهجوم عضلي وحيوية ودفاع عضلي

المستشار تخصص سحري ما يحتاج لا قوة ولا هجوم عضلي

الصقور خطأ بالجيب وأفضل يضع عكوب تزيد هجوم سحري وذكاء وحيوية ودفاع عضلي

بالنسبة لبطاقة الزعيم هيليون أفضل بكثير من الأرملة

هييلون تزيد 30 حيوية و800 دفاع عضلي غير بوف الترميم الوحشي الي يعوض 5% من الدم كل بعض ثواني

الأرملة تزيد فقط 500 دفاع عضلي وسحري مع بوف بسيط يزيد 100 دفاع

..

أحجار الذكاء ما جربتها من قبل مع مستشار لكن اتوقع 90% السفك أفضل بكثير من الذكاء

آخر شي

التوزيع 0 - 3 - 2 رح يضمن لك تعويض الإم بي بأفضل شكل

أأأأخررر ششيييي

25 يوم لا يكفون لجعل الشخص (أو بعض الأشخاص) يتكلم عن التخصص.

وشكراً

(أشعر أني نسيت شي)

لصاحب الموضوع : أسف على تدخلي الوقح ...

1 Not allowed! Not allowed!
    التعديل الأخير تم بواسطة mansorbahaa ; 01-30-2016 الساعة 02:35 PM
    .,، بهأاء : فيلسوف عالفاضي ،,.

سبحان الله والحمد لله والله أكبر ولا إله إلا الله

صفحة 4 من 6 الأولىالأولى ... 23456 الأخيرةالأخيرة